stolarstwo

Szanowny Użytkowniku,

Zanim zaakceptujesz pliki "cookies" lub zamkniesz to okno, prosimy Cię o zapoznanie się z poniższymi informacjami. Prosimy o dobrowolne wyrażenie zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez naszych partnerów biznesowych oraz udostępniamy informacje dotyczące plików "cookies" oraz przetwarzania Twoich danych osobowych. Poprzez kliknięcie przycisku "Akceptuję wszystkie" wyrażasz zgodę na przedstawione poniżej warunki. Masz również możliwość odmówienia zgody lub ograniczenia jej zakresu.

1. Wyrażenie Zgody.

Jeśli wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez naszych Zaufanych Partnerów, które udostępniasz w historii przeglądania stron internetowych i aplikacji w celach marketingowych (obejmujących zautomatyzowaną analizę Twojej aktywności na stronach internetowych i aplikacjach w celu określenia Twoich potencjalnych zainteresowań w celu dostosowania reklamy i oferty), w tym umieszczanie znaczników internetowych (plików "cookies" itp.) na Twoich urządzeniach oraz odczytywanie takich znaczników, proszę kliknij przycisk „Akceptuję wszystkie”.

Jeśli nie chcesz wyrazić zgody lub chcesz ograniczyć jej zakres, proszę kliknij „Zarządzaj zgodami”.

Wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Możesz zmieniać zakres zgody, w tym również wycofać ją w pełni, poprzez kliknięcie przycisku „Zarządzaj zgodami”.



Artykuł Dodaj artykuł

"Blushing Bar" z czerwonego dębu amerykańskiego na wystawie Wallpaper* Handmade w Mediolanie

Intensywnie różowy bar w formie okręgu, zaprojektowany przez architektów z pracowni Chan + Eayrs i wykonany z czerwonego dębu przez Sebastiana Coxa zajmie zaszczytne miejsce na wystawie Wallpaper* Handmade X: With Love. 

Intensywnie różowy bar w formie okręgu, zaprojektowany przez architektów z pracowni Chan + Eayrs i wykonany z czerwonego dębu przez Sebastiana Coxa zajmie zaszczytne miejsce na wystawie Wallpaper* Handmade X: With Love. „Blushing Bar” został wykonany z amerykańskiego czerwonego dębu dzięki współpracy ze Stowarzyszeniem Handlowym Amerykańskiego Przemysłu Drewna Liściastego (AHEC). Okrągły bar zostanie zaprezentowany na mediolańskiej wystawie Salone dei Tessuti w dniach 9-13 kwietnia 2019 roku.

"Blushing Bar" z czerwonego dębu amerykańskiego na wystawie Wallpaper* Handmade w Mediolanie

Ten wyjątkowy mebel powstał w odpowiedzi na określone przez redakcję magazynu Wallpaper* wytyczne dla tegorocznej edycji, aby uhonorować dziesięciolecie mediolańskiej wystawy. „Blushing Bar”, czyli „Zarumieniony bar”, został wykonany z 10 modułów przeznaczonych do przygotowywania koktajli (woda, alkohol, owoce, zioła, uchwyty, lód, dodatki, szklanki, napoje gazowane, zlew), z których każdy jest indywidualnie wykonanym elementem giętym.

X zinterpretowaliśmy zarówno jako rzymską dziesiątkę, odnoszącą się do rocznicy Wallpaper* Handmade, ale także jako „całusa”, którym można podpisać list miłosny, stąd nazwa i kolor baru. Miłość sprawia, że się rumienimy, bo mocno bijące serce szybciej pompuje krew w naszym ciele – powiedział Merlin Eayrs, jeden z architektów projektujących mebel. – Czerwony dąb ma różowy, nieco cielisty odcień i porowatą strukturę z tak otwartymi kapilarami, że można przez nie dmuchnąć. Sebastian Cox nasycił te żyłki w drewnie intensywnie różowym barwnikiem, które przypominają zarumienioną skórę zakochanego człowieka – dodał Merlin Eayrs.

Bar jest miejscem spotkań, nawiązywania relacji. Jak wszystkie projekty, których się podejmujemy, ma bardzo osobisty przekaz – dodała Zoe Chan, druga połowa zespołu architektów.

"Blushing Bar" z czerwonego dębu amerykańskiego na wystawie Wallpaper* Handmade w Mediolanie

W procesie barwienia drewna Sebastian Cox i jego zespół maszynowo wywiercili na końcach elementów baru z czerwonego dębu serie jednakowej wielkości otworów, a następnie elementy drewniane umieszczone zostały w specjalnie zaprojektowanym uchwycie do farbowania, w którym otwory wypełniono czerwonym tuszem do kaligrafii.

Dzięki wlaniu atramentu do otworów identycznej wielkości uzyskaliśmy równomierne rozprowadzenie barwnika w drewnie. Używając tuszu do kaligrafii uzyskaliśmy bardzo intensywny kolor – powiedział Sebastian Cox.

Na końcach dębowych elementów zamocowane zostały zaciski z gumowymi rurkami, doprowadzającymi tusz. Przewody były powoli otwierane, pompując barwnik do otworów pod ciśnieniem ośmiu barów, co pozwoliło wtłoczyć go w porowatą strukturę czerwonego dębu dosłownie w ciągu kilku sekund. Sprężone powietrze wtłaczało tusz do porów drewna, nazywanego ksylemem (tkanki naczyniowej roślin, przewodzącą wodę i rozpuszczone składniki odżywcze od korzeni w górę, tworzącej zdrewniałą część pnia lub łodygi). Oglądając tak obrobione elementy z czerwonego dębu widać, jak swoim jaskrawoczerwonym kolorem tusz wyraźnie podkreśla usłojenie drewna. Ten uwidoczniony rysunek słojów został wykorzystany w procesie projektowania i wykonania baru do jego efektownego wykończenia.

Rozważając właściwości drewna zazwyczaj odnosimy się do wytrzymałości, twardości i ciężaru, ale gdy skupimy się na jego strukturze komórkowej, możemy zobaczyć zupełnie nowe cechy. Czerwony dąb ma unikalne, ułożone pierścieniowo pory – w projekcie mieliśmy okazję odkrywania struktury komórkowej drewna i jej potencjału w tworzeniu nowych możliwości estetycznych – powiedział Sebastian Cox. – W studiu zazwyczaj pracujemy z drewnem w jego naturalnych odcieniach, jednak wykorzystanie tak żywego koloru, który dodatkowo posłużył do podkreślenia struktury drewna, było niesamowicie wyzwalającym doświadczeniem. Liczymy, że w ten sposób zachęcimy innych do nowego spojrzenia na ten powszechnie znany materiał – dodał Cox.

Mocno wierzymy też, że powinniśmy wykorzystywać produkty, w które obfituje natura, a czerwony dąb, choć jest jednym z najczęściej występujących gatunków w lasach amerykańskich, z niejasnych przyczyn nie cieszy się popularnością w Europie. Dlatego tak bardzo zaangażowaliśmy się w stworzenie projektu, który skłoni innych do zwrócenia uwagi na to niedoceniane, a przy tym niewiarygodnie użyteczny gatunek drewna, jakim jest czerwony dąb – powiedział Sebastian Cox.

"Blushing Bar" z czerwonego dębu amerykańskiego na wystawie Wallpaper* Handmade w Mediolanie

David Venables, dyrektor AHEC na Europę, organizacji która regularnie wspierała rozmaite projekty Wallpaper* Handmade w ciągu ostatnich 10 lat, wskazał że początkowo nieufnie podchodził do pomysłu, aby „do czerwonego dębu dodać jeszcze więcej czerwieni”, jednak urzekła go kreatywność i piękno ostatecznego efektu.

Zważywszy że jednym z powszechnie wskazywanych, choć irracjonalnych powodów niezbyt częstego wykorzystywania czerwonego dębu jest jego kolor (ponieważ ma cieplejszy odcień niż drewno białego dębu z terenu USA i Europy), czerwony atrament użyty w projekcie można by postrzegać jako prowokację. Ale taka właśnie jest podstawowa rola naszych projektów kreatywnych: podważać konwencjonalne myślenie, prowokować do dyskusji, a przede wszystkim inspirować. Osiągnięcie tak poruszającego i niezwykłego efektu estetycznego dzięki wykorzystaniu wyjątkowej struktury komórkowej czerwonego dębu okazało się być świetnym posunięciem i pozwoliło zademonstrować, jak rozumienie materiału może wpływać na proces projektowy – powiedział David Venables.